زعفران رشته کامل

اغلب افراد این تصور را دارند که زعفران را با رشته‌های کوتاه و قرمز رنگی می‌شناسند که در بازار به وفور موجود است؛ اما در واقع این طور نخواهد بود زیرا زعفران انواع مختلفی دارد از این مورد تنها یکی از انواع زعفران‌هایی است که اصطلاحاً به آن زعفران سرگل گفته می‌شود، در حالی که زعفران انواع مختلفی دارد که به زعفران دسته دخترپیچ یا زعفران رشته کامل شناخته می‌شود. خوب است بدانید که کشاورزان و پرورش‌دهندگان زعفران در منطقه قائنات خودشان نیز زعفران را به صورت رشته کامل مورد استفاده قرار می‌دهند.

معرفی زعفران رشته کامل یا دسته دختر پیچ

زعفران رشته کامل در واقع همان رشته‌های اصلی این گیاه هستند که کشاورز رشته‌های زعفران را از گلبرگ‌های آن جدا می‌کند. سپس آن‌ها را خشک می‌کند و کنار یکدیگر قرار می‌دهد در قسمت فوقانی این رشته به رنگ قرمز و انتهای آن‌ها نارنجی مایل به زرد است.

ویژگی‌های اصلی دخترپیچ

از ویژگی‌ها و مشخصات اصلی این گیاه عبارتند از:

  • داشتن ویژگی‌ها و خواص کامل زعفران
  • قیمت مناسب در زون مساوی
  • مرغوب و استاندارد بودن محصول

قیمت زعفران رشته کامل

از مزیت‌های فوق العاده‌ای که این ماده را نسبت به سایر زعفران‌های دیگر متمایز نموده است قیمت این گیاه است که نسبت به مقدار مساوی زعفران سرگل ارزان‌تر می‌باشد.

خرید زعفران رشته کامل

برخی از افراد برایشان بسیار مهم است که مواد غذایی که مورد استفاده قرار می‌دهند حتما کیفیت حرف اول را می‌زند. در هنگام خرید این ماده غذایی با ارزش به شما توصیه می‌کنیم که حتما از کشاورزان پرورش دهنده‌گان این محصولات را خریداری کنید.

قیمت زعفران

ریشه زعفران

به انتهای کلاله زعفران که سفید رنگ است ریشه گفته می‌شود در استان خراسان جنوبی این گیاه کشت می‌شود.

خواص ریشه زعفران

گل زعفران که از شش گلبرگ بنفش و سه پرچم زرد رنگ تشکیل شده است که به ساقه نیز متصل است در هنگام پاک کردن زعفران با جدا کردن گلبرگ‌ها از قسمت کلاله قرمز رنگ دیده می‌شود و معمولا شامل سه شاخه یا بیشتر می‌باشد. در انتهای کلاله یک قسمت سفید رنگ وجود دارد که به نام خامه یا ریشه گفته می‌شود. زمانی که زعفران را پر می‌کنید قسمت قرمز رنگ به قسمت سفید وصل می‌شود در این صورت شما می‌توانید به صورت کامل و حرفه‌ای گلبرگ‌ها را بچینید.

کاربرد ریشه زعفران

ریشه زعفران دارای خواص بسیار زیادی دارد که می‌تواند به عنوان درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن مورد استفاده قرار دهید. خواص و ویژگی‌های زعفران سفید از آن جهت است که به دلیل وجود سفیدی که در زعفران که فاقد ماده‌ای به نام کروسین است که در آن خواص بسیار زیادی وجود دارد و دارای ویتامین‌های C، B1، B2، B6 و سایر عناصر معدنی مانند منگنز، کلسیم و آهن است که در مقایسه با کلاله که دارای مقدار کمتری از این مواد است سفیدی زعفران کمی کروسین است به همین علت از رنگ‌دهی کمتری نیز برخوردار می‌باشد.

از ویژگی‌ها و خصوصیات سفیدی زعفران می‌توان به:

  • درمان افسردگی
  • شادی آوری
  • تقویت سیستم ایمنی و قوای جسمانی
  • رفع مشکلات و بیماری‌های معده و مثانه
  • برطرف کردن مشکلات پوست

اشاره کرد.

کاربرد زعفران

چگونه می‌توان ریشه زعفران را جمع آوری کرد؟

برای جمع آوری ریشه‌های زعفران بهتر است که بخشی از سفیدی کلاله زعفران را از آن جدا کنید به صورتی که آن را کاملاً جدا کنید سپس خشک کنید این روش یکی از بهترین و نخستین روش‌هایی است که می‌توانید زعفران دخترپیچ را آماده کنید در طول فرایند نیز بخش‌هایی که قرمز رنگ هستند را از قسمت‌های سفید آن جدا کنید. به بخش‌های قرمز سرگل می‌گویند که در واقع همان زعفران‌هایی هستند که شما در بازار مشاهده می‌کنید و مورد استفاده قرار می‌دهید. اما بخش‌های سفید رنگ زعفران که به نام ریشه هستند را از آن جدا کنید این روش رشته‌های سفید زعفران را به نسبت روش‌های اول کمی کوتاه تر است.

روش‌های استفاده از ریشه زعفران

یکی از بهترین روش‌های استفاده کردن از ریشه زعفران سابیدن آن است در این روش شما می‌توانید زعفران را داخل هاون‌های کوچک مخصوص زعفران پودر کنید. سپس آن را با حرارت ملایم یا غیر مستقیم نیز قرار دهید تا حالت شکننده پیدا کند خوب است که مانند کلیه ادویه‌ها این گیاه را نیز به صورت تازه به تازه جمع آوری کنید تا مولکول‌های فرار که همان عطر دهنده‌ها هستند در سفیده زعفران حفظ شود.

این نمونه از زعفران‌ها دارای عطر بی نظیری است که برای طبخ غذا نیز بسیار مناسب می‌باشند همچنین از این ادویه‌ها نیز برای دمنوش‌ها و چایی‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد علت آن نیز این است که میزان رنگ‌دهی این نوع زعفران‌ها در مقایسه با زعفران سرگل و نگین نیز بسیار بالا است معمولا رنگ‌دهی زعفران در بخش سرگل نیز دارای عطر و بوی زعفران رابطه‌ی مستقیمی با زعفران دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *